Polish English French German Russian Spanish

Biuletyn Informacji Publicznej

Punkt Potwierdzający Profil Zaufany w Urzędzie Miasta Hrubieszów

16.04.2020

Informujemy, że na wniosek Burmistrza Miasta Hrubieszowa Minister Cyfryzacji wyraził zgodę na pełnienie przez Urząd Miasta Hrubieszów funkcji Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany ePUAP.

Czym jest profil zaufany?

Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia (podpisywania) obywateli w systemach e-administracji (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS, Urząd Skarbowy oraz Urzędy Gmin, Miast, Powiatów, Województw i centralnej administracji rządowej). Dzięki profilowi zaufanemu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.

Posiadanie profilu zaufanego ePUAP pozwala również na korzystanie z Zintegrowanej platformy wymiany danych dostępnej pod adresem https://e-platforma.miasto.hrubieszow.pl umożliwiającej korzystanie z e-usług Urzędu Miasta Hrubieszów.

Jak to zrobić?

Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu Profil Zaufany, następnie złożyć wniosek o potwierdzenie profilu. Po potwierdzeniu profilu zaufanego obywatel może załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych (np. Urzędów) – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Jest to łatwo dostępny i bezpieczny elektroniczny kanał udostępniania usług publicznych.
Profil zaufany to zestaw danych, które identyfikują obywatela w systemach podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania (podpisywania). Posiadając nazwę użytkownika (login) i hasło oraz telefon komórkowy (na który za pomocą SMS-a przesyłany jest jednorazowy kod autoryzacyjny), obywatele mogą załatwić wiele spraw urzędowych - np. wysłać pismo do Urzędu Gminy, założyć firmę przez internet czy elektronicznie sprawdzić i opłacić składki ZUS.

W jaki sposób można założyć profil zaufany?

Z konta założonego na portalu Profil Zaufany wysyłamy wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie Profilu w Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany. Musimy się w tej sprawie udać do Urzędu Miasta Hrubieszów (w ciągu 14 dni od złożenia elektronicznego wniosku), gdzie potwierdzimy swoje dane osobowe przed urzędnikiem który porównuje je z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego lub paszportu, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego. Po uwiarygodnieniu danych właściciel profilu zaufanego może posługiwać się nim w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym.

Sposób działania

Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Właściciel loguje się na stronie Profil Zaufany wybiera usługę, którą chce zrealizować (np. wysłać pismo do Gminy), wypełnia wniosek, podpisuje go profilem zaufanym, a następnie wysyła wniosek do Urzędu.

Lokalizacje

Zapraszamy do Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany, który mieści się w budynku Urzędu Miasta Hrubieszów, przy ul. mjr. Henryka Dobrzańskiego „Hubala” 1.

Profil zaufany potwierdzą upoważnieni pracownicy Wydziału Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta Hrubieszów, pok. nr 18:

  • tel. 84 696 23 80, w. 41
  • e-mail: usc@miasto.hrubieszow.pl

 

W związku z obecną sytuacją związaną z COVID-19 potwierdzanie profilu zaufanego będzie odbywać się na parterze budynku UrzęduW celu bezpośredniego kontaktu z pracownikami upoważnionymi do potwierdzenia profilu zaufanego prosimy o:

  • wcześniejszy kontakt telefoniczny lub e-mailowy i umówienie konkretnej daty i godziny potwierdzenia profilu
  • skorzystanie z dzwonka umieszczonego w holu przy głównym wejściu do Urzędu Miasta (dzwonek do Wydziału USC i Spraw Obywatelskich).
Do pobrania: